Elektrisch of hybride rijden in een Renault of Dacia

Wat houdt dat in en wat zijn de voordelen?

 

Dacia Spring electric

Elektrisch rijden

Onder de motorkap is de verbrandingsmotor vervangen door een accu die de elektrische motor aandrijft. Elektrische auto's hebben geen uitlaat en stoten geen vervuilende stoffen uit. Daarnaast bespaart u met de elektrische technologie van Renault/Dacia continu geld. De accu opladen is namelijk goedkoper dan tanken. U profiteert van lagere kosten, omdat u bijvoorbeeld nooit meer de distributieriem of bougies hoeft te vervangen en ook olie verversen is verleden tijd. In veel grote steden kunt u zelfs gratis parkeren en u betaalt tot 2025 geen wegenbelasting!

Dankzij de grote batterij kunt u met één keer opladen wel tot wel honderden kilometers rijden. En mocht u bij langere ritten toch moeten opladen dan kunt u kiezen uit een van de vele laadpunten door heel Europa. Al onze elektrische modellen laden in vergelijking tot elektrische auto's van andere fabrikanten erg snel op!

De elektrische Renault-modellen zijn verbonden met internet. Zo kunt u op afstand de actieradius bekijken, beschikbare laadstations zoeken en de auto op voorhand startklaar maken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het voorverwarmen van het interieur; instappen en wegrijden.

Renault Arkana

Hybride rijden

Hybrids hebben zowel een elektrische motor als een verbrandingsmotor. Ze hebben een efficiënte automatische versnellingsbak en hebben meerdere rijmodi, waardoor u zelf de rijmodus kunt kiezen die het beste past bij uw omgeving. Er zijn drie verschillende soorten hybrides, namelijk: Mild Hybrid, Full Hybrid & Plug-in Hybrid

Full hybrid

Hybride auto's (Full Hybrids) zijn voorzien van een accu die zichzelf oplaadt aan de hand van kinetische energie. De E-TECH-motor wordt aan de hand van regeneratief remmen (terugwinnen van energie) voorzien van elektriciteit, zodat u extra ver kunt rijden en minder vaak hoeft te tanken. Met een hybride auto vermindert u het verbruik in de stad met tot wel 40%, auto’s met een conventionele brandstofmotor. Tevens zorgt de technologie in onze E-TECH-modellen voor prettiger optrekken en kunt u tot wel 80% van de tijd elektrisch rijden.

Renault Captur E-tech Plug-in Hybrid

Plug-in Hybride rijden

Plug-in hybride auto's moeten worden opgeladen via een stekker. U kunt tot wel 50 km (WLTP) volledig elektrisch rijden met onze Plug-in Hybride modellen. Ten opzichte van een gewone hybride heeft een Plug-in hybride een accu met een hogere capaciteit die ook nog kan worden opgeladen door regeneratief remmen. Om echter volledig van alle eigenschappen te kunnen profiteren, wordt het opladen van de accu via een stekker aanbevolen. Dit kan met een wallbox aan huis, laadpaal of bijvoorbeeld via een regulier stopcontact.

Ook bij onze Plug-in hybrides kunt u bij langere ritten snel laden bij een van de vele laadpunten door heel Europa. Dit is mogelijk met behulp van de meegeleverde Mennekes laadkabel. Hiermee kunt u bij een laadpaal met laadsnelheid van minstens 3,7 kW de auto opladen in slecht 3 uur tijd. Maar u kunt er voor uw gemak natuurlijk ook voor kiezen om op benzine verder te rijden, dat is het voordeel van een Plug-in Hybride!

Renault Austral

Mild hybride rijden

Een hybride auto combineert twee verschillende aandrijfsystemen: een elektromotor en een verbrandingsmotor. In tegenstelling tot een plug-in hybride kan een hybride slechts kleine afstanden volledig elektrisch rijden, maar hoeft deze niet aan een laadpaal of stopcontact te worden opgeladen. Bij een mild hybrid is het echter niet mogelijk om volledig elektrisch te rijden. Een mild hybrid beschikt namelijk niet over een extra elektromotor, die de hybrid en plug-in hybrid wel heeft. Wel is de mild hybrid uitgerust met een zwaardere dynamo en startmotor, zodat hij meer elektriciteit kan opwekken en meer kracht kan leveren tijdens het starten én wat verder op gang helpen tijdens het rijden.

Wat is het voordeel van een mild hybrid?

Vanwege het ontbreken van de extra elektromotor en de kleinere accu die benodigd is, valt de aanschafprijs lager uit. Een ander voordeel is dat een mild hybrid zuiniger is dan een vergelijkbare benzine- of dieselauto zonder dit systeem. Een volwaardige hybride is weliswaar nog zuiniger, maar die techniek is tevens kostbaarder.

Renault ZOE opladen

Opladen

Met de slimme Caméléon™-lader van de Renault ZOE kunt u ALLE vermogens van laadpalen met wisselstroom kan benutten. De lader kan zelfs tot maximaal 22 kWh laden. Met de Caméléon lader kunt u ook vanuit een gewoon stopcontact laden! Hoge laadsnelheden zijn overigens ook te behalen met onze andere elektrische modellen en Plug-in hybrides dankzij de meegeleverde Mennekes laadkabel.

Kies voor een wallbox bij u thuis om zo snel mogelijk en efficiënt te kunnen laden. Met een 3,7 kW wallbox kunt u bijvoorbeeld gedurende de nacht een plug-in hybride in 3 uur opladen en profiteren van een lager energietarief. Met een 11kW wallbox is het mogelijk de Renault TWINGO Electric op te laden in slechts circa 2 uur! Voor de installatie van een wallbox werkt Renault samen met geselecteerde leveranciers die de wallbox volgens de strengste eisen installeren om de veiligheid en de functionaliteiten van de auto te garanderen.

Renault Mégane estate interieur

Actieradius

De actieradius is de afstand dat een voertuig kan afleggen zonder tussentijds van buitenaf energie aan het voertuig toe te voegen. WLTP is de maatstaf waarin dit wordt gemeten en dit kan worden uitgedrukt in een stadscyclus (ook wel WLTP City genoemd) of gecombineerde cyclus (stad & snelweg).

Naast de accu capaciteit (kWh) wordt de actieradius van een elektrische auto, net als bij een brandstofauto, beïnvloed door een aantal factoren: plaats van gebruik, rijstijl, weersomstandigheden, uitrusting en belading van de auto. Als u in de winter volgeladen door de bergen rijdt met al uw vrienden en skispullen achterin, rijdt u logischerwijs minder ver, dan in de zomer in uw eentje door de duinen naar het strand. Elke elektrische auto heeft een verbruiksmeter waarmee u uw energieverbruik kunt optimaliseren.

E-TECH range

Onderhoud

Op de tractiebatterij zit 8 jaar / 160.000 km garantie, afhankelijk van wat het eerste bereikt wordt. Dat geeft zekerheid!

Verder brengt het rijden in een elektrische auto vele voordelen met zich mee waaronder lagere onderhoudskosten aan uw auto. U hoeft de distributieriem of bougies nooit meer te laten vervangen en geen olie meer te verversen. Met dank aan regeneratieve remmen hebben elektrische auto’s tot 50% minder onderhoud nodig aan de remmen dan een traditionele auto. en daarnaast hebben ze ook veel minder vloeistoffen om te verversen.

Ook hybrides hebben lagere onderhoudskosten o.a. vanwege het regeneratief remmen. Tevens zijn ze altijd uitgerust met distributiekettingen dus behoort ook het periodiek vervangen van de distributieriem tot de verleden tijd en hebben ze ook geen multiriem.

E-TECH technologie, geïnspireerd door de Formule 1

Dankzij de knowhow op het vlak van elektrische voertuigen van meer dan 10 jaar en zijn ervaring in de Formule 1 kan Groupe Renault dynamische en efficiënte elektrische en hybride aandrijflijnen aanbieden voor zijn merken Renault & Dacia.

De voordelen van E-TECH

Besparen op onderhoud en verbruikskosten
Milieu verantwoord rijden
Stil en comfortabel, de nieuwe vorm van rijden

Onze modellen

Elektrisch

Image
Dacia Spring Expression

DACIA SPRING ELECTRIC

Rijklaar vanaf
€19.275
Private lease p.m. vanaf
€319
Image
Renault ZOE

RENAULT ZOE E-TECH ELECTRIC

Rijklaar vanaf
€34.895
Private lease p.m. vanaf
€629
Image
Renault Mégane E-TECH Electric

RENAULT MEGANE E-TECH ELECTRIC

Rijklaar vanaf
€36.370
Private lease p.m. vanaf
€559
Image
Renault Kangoo E-Tech electric

RENAULT KANGOO E-TECH ELECTRIC

Rijklaar vanaf
€30.315
Image
Renault Master met laadpunt

RENAULT MASTER E-TECH ELECTRIC

Rijklaar vanaf
€57.960

Hybride

Image
Nieuwe Renault Clio ph2

RENAULT CLIO E-TECH HYBRID

Rijklaar vanaf
€26.290
Private lease p.m. vanaf
€439
Image
Renault Captur

RENAULT CAPTUR E-TECH HYBRID

Rijklaar vanaf
€33.290
Private lease p.m. vanaf
€509
Image
Renault Captur Plug-in hybrid met laadpunt

RENAULT CAPTUR E-TECH PLUG-IN HYBRID

Rijklaar vanaf
€38.155
Private lease p.m. vanaf
€574
Image
Nieuwe Arkana

RENAULT ARKANA E-TECH HYBRID

Rijklaar vanaf
€35.190
Private lease p.m. vanaf
€569
Image
Renault Austral

Renault Austral E-TECH HYBRID

Rijklaar vanaf
€39.190
Private lease p.m. vanaf
€599
Image
Renault Espace E-Tech hybrid

Renault Espace E-TECH FULL HYBRID

Rijklaar vanaf
€47.490
Private lease p.m. vanaf
€809

Occasions

Dacia Spring

Comfort Plus 27 kWh € 2000,- Overheidssubsidie
    Bouwjaar 2022
    Kilometerstand 18.586 km
    Brandstof Elektrisch
    Transmissie Automaat
    Specificaties
    Kenteken
    NL
    R-379-VF
    CarrosserieHatchback
    Bouwjaar2022
    KleurZwart metallic
    BrandstofElektrisch
    EnergielabelA
    TransmissieAutomaat
    BekledingKunstleer
    Aantal deuren5
    Afmetingen in cm (L B H)373 X 158 X 151
    BTW/Marge regelingBTW is niet aftrekbaar
    Datum deel 1a30-11-2022
    Omschrijving

    Het maakt niet uit of u binnen of buiten de stad rijdt. Het rijbereik van deze elektrische Dacia Spring biedt u alle vrijheid om te gaan en te staan waar u wilt. Met zijn moderne accutechniek levert deze auto uitstekende prestaties, met een rijbereik dat genoeg is voor alle gewone ritten. En met een eigen laadpunt kunt u de accu's opladen terwijl u slaapt. Het is vermeldenswaard dat deze auto maar 18586 kilometer heeft gereden sinds 2022. Ook is de auto voorzien van: 14 inch lichtmetalen velgen, LED-dagrijverlichting, aluminium dakrailing, neerklapbare achterbank, elektrisch verstelbare buitenspiegels en elektrisch bedienbare ramen achter.

    Geen nekkramp of spiegelwerk meer bij het achteruitrijden: de achteruitrijcamera kijkt en ziet alles! Wat is de onderhoudsstatus van deze auto? U checkt het snel, simpel en overal via uw smartphone. Met de routebegeleiding van het navigatiesysteem kunt u zich volledig op het verkeer concentreren. U hoeft het stuur geen moment los te laten om de audio aan te passen. De audiobediening op het stuur is een veilige en praktische oplossing. De DAB-ontvanger zorgt voor een ruime keuze uit digitale radiozenders en een kristalheldere geluidsweergave. U bent in deze Dacia ook voorzien van airconditioning, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening en boordcomputer.

    De automatische veiligheidssystemen in deze Dacia fungeren als een extra paar ogen. En dat niet alleen, ze kunnen ook actief ingrijpen, om zo u en uw passagiers te beschermen. Forward collision warning waarschuwt voor een kop-staart botsing. De veiligheid van deze auto wordt verder verhoogd door hill hold functie, autonoom remsysteem en bandenspanningcontrolesysteem.

    Met het bijgeleverde tellerrapport van Nationale Autopas weet u dat de kilometerstand van deze auto zuiver is. Elektrisch rijden is een ervaring op zich. Bel ons voor een afspraak en maak een proefrit!


    Bedrijfsinformatie

    De door ons geadverteerde autoprijzen zijn inclusief onvermijdbare kosten nodig voor aflevering van de auto.
    Meerprijs premium afleverpakket, inclusief 12 maanden Bovag garantie een volledige servicebeurt waarbij uw auto op 88 punten wordt gecontroleerd en complete reiniging van de auto is EUR 995,-

    Deze advertentie is met zorg samengesteld, echter kan het voorkomen dat het daadwerkelijke uitvoeringsniveau van de auto afwijkt van de omschrijving in de advertentie, informeer altijd bij de verkoper naar de aanwezigheid/afwezigheid van bepaalde opties. Aan de informatie van deze advertentie kunnen geen rechten ontleend worden.

    Opties
    Achterbank neerklapbaar
    Achteruitrijcamera
    Airbag(s) hoofd voor
    Airbag(s) side voor
    Airbag bestuurder
    Airbag passagier
    Airco
    Alarm klasse 1(startblokkering)
    Anti Blokkeer Systeem
    Anti doorSlip Regeling
    Apple Carplay/Android Auto
    Autonomous Emergency Braking
    Garanties
    Nap

    Showroom afspraak maken